Új korszak a Škodánál: jönnek az elektromos modellek
Pozsonyban a ŠKODA a SUPERB felfrissített változatának bemutatójával egyidőben egy új korszakot is elindított a márkánál. Ez a korszak az elektromos, illetve részben elektromos modellekről fog szólni. Jönnek a ŠKODA iV modellek.
Miért iV (ejtsd „ájví”)? Nos, az „i” betű mögé sok dolgot gondolhatunk. Ahogy a tegnap esti prezentáción láthattuk: intelligent (intelligens), iconic (ikonikus), individual (egyedi) és még sorolhatnánk. Nincs egyértelmű definíciója tehát, de még mindig ez az elnevezés jobbik fele. A „V” betű jelentésére ugyanis a gyáriak semmilyen magyarázattal nem szolgáltak, ránk bízzák, hogy kitaláljunk hozzá valamit.
De miért csak most?
Bernhard Maier a ŠKODA vezérigazgatója a bemutatón a névválasztással ellentétben erre egyértelmű magyarázatot adott. Röviden: azért, mert a piac és a technológia most érett meg erre. A ŠKODA mindig is ügyelt arra, hogy a modelljeiben csak olyan megoldásokat kínáljon a vásárlóknak, amelyek már kiforrottan és megbízhatóan működnek. Az elektromos autók esetében mostanára ért el az akkumulátor technológia és a töltőhálózat fejlettsége olyan szintre, hogy ez élhető alternatívát nyújtson a felhasználóknak. És persze a vásárlói igények is most kezdenek egyértelműen az elektromos autók felé mutatni. Hiszen tavaly mintegy 2 millió ilyen autó került értékesítésre, de 2020-ban már 4.5, 2030-ban pedig már 40 millió darab elektromos autót fognak várhatóan vásárolni. Jó hír viszont, hogy mostantól valóságos modell és szolgátatás áradatra számíthatunk a Škodától. 2025-ig 2 milliárd Eurót fektetnek ebbe a területbe, és ennek eredményeként nem csak számos új szolgáltatás, de 2022-ig tíznél több elektromos illetve részben elektromos modell érkezik. Emellett 30%-al csökken a modellpaletta CO2 kibocsátása, a következő évtized második felére az európai ŠKODA gyárak csak CO2 semleges, tehát zöld energiát használnak majd, és az autók 85%-ban újrahasznosíthatók lesznek. És ez csak a kezdet.