Újdonság a ŠKODA-ról
2020.06.11.

Csekély tömeggel ötvözi a legmagasabb fokú szilárdságot az új ŠKODA OCTAVIA intelligens anyagkoncepciója

Az új ŠKODA OCTAVIA az Euro NCAP legmagasabb, ötcsillagos minősítésével kategóriája legbiztonságosabb tagjai közé tartozik. Nagyban hozzájárul e kiválóeredményhez intelligens anyagválasztási koncepciója, a ŠKODA "bestsellere" negyedikgenerációjának karosszériája ugyanis több mint 20 százalékban tartalmaz a legnagyobb szilárdságú acélfajtákból készült, melegen alakított alkatrészeket, míg közel 14 százalékát ultra nagy szilárdságú, illetve többfázisú acélfajták teszik ki.Mindez csekély tömeg mellett biztosítja a lehető legnagyobb szilárdságot, illetve legszínvonalasabb biztonságot, jelentős üzemanyag-megtakarítást is lehetővé téve. A modern autóknak sokféle és néha egymással ellentétestulajdonságokat kell ötvözniük. Egyfelől könnyűnek és költségtakarékosnak kelllenniük, kedvező üzemanyag-fogyasztás mellett, másfelől a vezető és utasai fokozottkényelemre és biztonságra vágynak a fedélzeten, ami a karosszéria megnöveltszilárdságát és merevségét követeli meg. Intelligens anyagválasztásikoncepciójával, illetve a nagyszilárdságú acélok széleskörű használatával a ŠKODAsikeresen kombinálja az OCTAVIA negyedik generációjában a magasfokú gazdaságosságotés hatékonyságot a színvonalas kényelemmel és a bennülők optimális védelmével. AzEuro NCAP tesztek a megújult "bestseller" számára odaítélt ötcsillagos minősítése akülönböző fejlesztési részlegek sikeres együttműködésének eredménye, aformatervezés, a koncepciók, a numerikus szimulációk, a tervezés és aminőség-ellenőrzés szakterületein. Nagyszilárdságú acélok magas részaránya csökkenti a tömeget és növeli abiztonságot Az új OCTAVIA karosszériájának kiemelkedő szilárdsága mindenekelőtt anagyszilárdságú acélok magas részarányának köszönhető. Míg az úgynevezettmélyhúzott acélokat csupán 26,3 százalékban, s főleg a felületi alkatrészekbenalkalmazták a tervezők, a karosszéria 20,6 százalékát a legnagyobb szilárdságúacélfajtákból készült, melegen alakított alkatrészek alkotják, amelyek szilárdságaakár hétszerese is lehet a hagyományos mélyhúzott acélokénak. Az alkatrészeket agyártási folyamat során mintegy 950 Celsius fok hőmérsékletre hevítik, majd asajtolást követően még a présformában szabályozottan, 5,5 másodperc alatt 180Celsius fokra hűtik le. Különösen nagy szilárdságuk révén az így előállított elemeka frontális és oldalirányú ütközési struktúrákban is mérsékelt vastagsággal, ígykönnyebb konstrukciót eredményezve alkalmazhatók. Változó lemezvastagság a Tailor Rolled Blank technológiasegítségével A Tailor Rolled Blank technológiát 2004-ben a ŠKODA OCTAVIA II sorozatban, míg aTailor Rolled Blank és a melegalakítás kombinációját a ŠKODA OCTAVIA IIIkarosszériájában alkalmazták első ízben a Volkswagen Csoportnál. Korábban egyártási eljárások együttes használata műszakilag nem volt megoldható. A TailorRolled Blank technológia változó lemezvastagságú alkatrészek előállítását teszilehetővé, amelyek falvastagságát csupán azon helyeken növelik meg, ahol fokozottstabilitás szükséges. Az új OCTAVIA esetében például az A- és B-oszlopokkialakításában alkalmazzák e technológiát. Számos, hasonlóan nagy terhelésnekkitett helyen a cseh autógyártó többfázisú acélt (kettős fázisú acél) is használ,amelyet az alakítási eljárást követően megnövekedett mechanikai szilárdságjellemez, így egyfelől kiválóan alakítható, másfelől rendkívül merev. Az OCTAVIAesetében például először jelenik meg ez az anyag a csomagtérfedél felületi részébenis. A többfázisú és az ultranagy szilárdságú acélok együttesen a karosszériatömegének közel 14 százalékát teszik ki. Az innovatív anyagok és a legkorszerűbb számítási módszerek - mint például a topológia-optimalizáció - alkalmazása a karosszéria tulajdonságainak folyamatos ideális alakítását teszi lehetővé. AzOCTAVIA negyedik generációjában a ŠKODA így tovább növelhette a dinamikus torziósmerevséget az előd modellhez képest, aminek eredménye a vezető és utasai mégszínvonalasabb kényelmében érzékelhető.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.