Újdonság a SEAT-ról
2020.03.25.

A Leon elindult első útjára

Reggel hat óra van és a nap még nem kelt fel. A SEAT martorelli telephelyén egy semmi mással nem összetéveszthető fényszóró kanyarodik ki a gépjárműpark területéről. Az új Leon közeledik. Most első alkalommal találkozhatunk vele az utakon. A Leon tekinteteA Leon feltűnő jelenség az úton. Lehetetlen nem felismerni a szemeit és a hátsó részen futó, az autó két oldalát teljes szélességében összekötő fénycsíkot. Az akár 900 lumen fényerősséget kínáló teljes LED technológia biztosítja a tökéletes látási viszonyokat még a legsötétebb helyeken is. "Az új világítástechnika nem csupán a látási viszonyokat javítja, de a fogyasztást is, hiszen halogén világítást a fényszórók és a hátsó lámpák esetében sem használunk már." - nyilatkozta a SEAT Leon termékmenedzsere, Daniel Cortina. Még kiegyensúlyozottabb formatervAmint útra kel, a Leon egyértelműen felismerhető, köszönhetően kiegyensúlyozott és arányos formájának, amely 8 százalékkal javította a modell aerodinamikai értékeit. "Az érzékelhető minőség tekintetében ez az autó a prémium szegmenst idézi, vezethetőségét tekintve agilis, dinamikus és stabil modell." - hangsúlyozza Daniel. Az önvezetéshez vezető útonA Leon új generációja az eddigi legbiztonságosabb és a vezetővel legszorosabb együttműködést képviselő modell. Vezetéstámogató rendszerek, mint amilyen az adaptív futómű szabályozás (DCC), a sávtartó asszisztens és a prediktív adaptív sebességtartó automatika már a jövőbe vezető utat mutatják, ahol szerepet kapnak majd az önvezetést támogató funkciók. "Majdnem 2-es szintű autonómiáról beszélhetünk, köszönhetően az intelligens sebességszabályozó rendszernek, a sávelhagyásra figyelmeztető rendszernek vagy a megújult automatikus fékrendszernek, amely olyan funkciókkal rendelkezik, mint például az útkereszteződésbe érve az autók elkerülését lehetővé tévő kereszteződés asszisztens." - teszi hozzá a termékmenedzser.Állandó összeköttetésbenÚtja során a Leon soha nincs egyedül. A SEAT első, teljesen hálózatba kapcsolt járműveként integrált eSIM kártyával és a természetes hang- és gesztusvezérléssel rendelkező, valós idejű útinformációkat megjelenítő 10 col képátmérőjű központi infotainment kijelzővel rendelkezik. "A hangfelismerés révén a vezető kapcsolatba léphet a rendszerrel, így legyen szó akár navigációs információkról vagy zeneválasztásról, mindezt könnyen, gyorsan és biztonságosan teheti meg." - mondja David. Ahhoz, hogy teljes biztonságban élvezzük az utazást, a telefon a Full Link technológia révén kapcsolódik az autóhoz, miközben vezeték nélkül töltődik (vezeték nélküli kapcsolat révén Bluetooth vagy WLAN-on keresztül Apple CarPlay vagy vezetékkel kapcsolódva az Android Auto használatával). Az új Leon számokban5 erőforrás: benzines, dízel, sűrített földgáz (CNG), mikrohibrid, hálózatról tölthető (plug-in) hibrid2 karosszériaváltozat: ötajtós és a családi kivitel Sport Tourer4 felszereltségi szint: Reference, Style, Xcellence és FR2 sebességváltó: kéziváltó és DSG duplakuplungos automata
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.03.09.

ŠKODA OCTAVIA RS iV – Hosszú távon fenntartható sportosság

Első ízben kínálja a ŠKODA RS-családjának egyik tagját hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerrel. Az új ŠKODA OCTAVIA RS iV 1.4 TSI benzines erőforrása és 85 kilowattos elektromos motorja együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítményt produkál. Fekete karosszéria-kiegészítőivel az OCTAVIA RS iV már első pillantásra a ŠKODA "bestsellere" negyedik generációjának sportos csúcsmodelljeként azonosítható. A cseh autógyártó emellett három további, részben elektromos változatban is kínálja OCTAVIA modelljét. Az OCTAVIA iV szintén hálózatról tölthető hibridként (Plug-in Hybrid) 150 kW (204 LE) rendszerteljesítményt kínál, s az Ambition és a Style felszereltség szinteken áll rendelkezésre, míg az OCTAVIA két, 81 kW (110 LE) illetve 110 kW (150 LE) teljesítményű e-TEC változatával első ízben szerepel a ŠKODA palettáján mild-hibrid hajtástechnika.Christian Strube, a ŠKODA igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja hangsúlyozta: "Az OCTAVIA RS iV révén új fejezetet nyitunk RS-modelljeink sikertörténetében. Első ízben alkalmazunk sportos csúcsmodellünkben plug-in hibridhajtást, amely egyszerre fokozza az új OCTAVIA RS iV menetteljesítményeit, illetve mérsékli üzemanyag-fogyasztását és szén-dioxid-kibocsátását."A ŠKODA egy 110 kW (150 LE) teljesítményű, 1,4 literes TSI benzines erőforrást és egy 85 kilowattos elektromos motort kombinál az OCTAVIA RS iV hajtásrendszerében, amelyek együttesen 180 kW (245 LE) rendszerteljesítménnyel és 400 newtonméter maximális forgatónyomatékkal szolgálnak, s mindezt hatfokozatú DSG sebességváltó továbbítja az első kerekek felé. A WLTP-ciklus szerinti szén-dioxid-kibocsátás mintegy 30 grammra* adódik kilométerenként, s e modell már az új, az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett gépkocsik számára csak 2021. január 1-től kötelező, szigorúbb EU6d károsanyag-kibocsátási szabványnak is megfelel.A 37 Ah kapacitású, 13 kWh energiatároló képességű nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor a WLTP ciklus szerint akár 60 kilométer tisztán elektromos hatótávot* is lehetővé tehet. Az elektromos motor már közvetlenül induláskor rendelkezésre álló 330 newtonméter forgatónyomatéka erőteljes gyorsításokra kínál lehetőséget. Teljes rendszerteljesítményét rendelkezésre bocsátó Sport-üzemmódjában az OCTAVIA RS iV álló helyzetből 7,3 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 225 kilométer/óra. Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás és a jellegzetesen feszes hangolású sportfutómű dinamikus menettulajdonságokról gondoskodik.
Bővebben
Újdonság a SEAT-ról
2020.03.09.

A CUPRA Formentor világpremierje

A CUPRA Formentor világpremierjével az első, a márka  által teljesen az alapokról kifejlesztett modell jelenik meg.A nagy teljesítményű crossover ötvözi a márka különleges DNS-ét;  a jövőbe mutató formatervezést  és műszaki fejlesztést, mely olyan ikonikus modellt jelent, amely egyesíti a kifinomultságot, az innovációt, és a lendületes vezetés élményét. A CUPRA Formentor egyesíti a nagy teljesítményű gépkocsi  előnyeit és a SUV (szabadidő autó)  tulajdonságait, amelyek a CUPRA márka örökségére épülnek, olyan időszakban, amikor a CUV kategória hihetetlen növekedést mutat."A CUPRA Formentor nagy lépés azon úton, hogy a CUPRA-t az autó szerelmesei számára  vonzó márkává tegyük. A lenyűgöző formatervezéssel, a  nagy teljesítményű hajtással - beleértve a plug-in hibridet is -  a CUPRA Formentorral egy nagyon különleges autó vált elérhetővé a különleges igényű emberek számára "- mondta Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója. Külső formatervezés: a CUPRA lényegeA CUPRA Formentor, az első kizárólag a CUPRA számára tervezett autó, a nevét Mallorca szigetének legszebb és legvadabb fokáról  kapta. Az autó magába foglalja e hely összes olyan tulajdonságát, amelyek megfelelnek a nagy teljesítményű crossover gépkocsi külső formatervezésének."A CUPRA Formentor a teljesítmény, a technológia és az esztétika szempontjából is vonzó autó, és arányainak szépségén, vonalainak erősségén és részleteinek finomságán alapszik" - mondta Alejandro Mesonero-Romanos formatervezési igazgató.A tervező csapatot a Formentor fok szél formálta sziklái inspirálták  melynek megfelelően a karosszéria oldalsó élei lendületet és a mozgás érzetet mutatják, hangsúlyozva annak változatos tulajdonságait és érzelmeit.A kettős színtónusú karosszéria egy erős terepjáróra emlékeztet, de a CUPRA Formentor formatervezése  az esztétika technikáit használja fel a jármű alakjának  könnyedebbé tételére. Ám ellentétben a hagyományos SUV-ok erőteljes kiképzésével a CUPRA Formentor ötvözi a terepjáró  tulajdonságait a ferdehátú gépkocsik  kompakt jellegével és sportosságával, és mindezt egy kupé formájú járműben jeleníti meg. Ebben az értelemben az autó méretei tökéletesen példázzák  a koncepciók  ilyen keverékét, amely szerencsésen felel meg  a mai vásárlók igényeinek. A CUPRA Formentor 4.450 mm hosszú és 1.839 mm széles. 1.511 mm-es  magassága figyelemre méltó teret és fejmagasságot biztosít az összes utas számára, ami a 2.680 mm-es  tengelytávval kombinálva a hátsó utasok számára is jelentős teret,  450 literes csomagtartó kapacitást, valamint nagymértékű  stabilitást kínál.A sportosságot a jármű hátsó része felé tolt hangsúlyos vizuális elem jelenít megi,  miközben a motorháztető hossza  is nagy  hangsúlyt kap, kiemelve annak dinamikus arányait.Ez a sima formai átmenetet biztosító megoldás nagymértékben felerősíti a jármű külső minőségét, amelyet még tovább erősít a hátsó két oldalt összekötő "coast-to coast"  fények beépítése. melyet felnagyít a jármű hátuljának egyedi megjelenése, valamint kiemelik a 19 colos könnyűfém keréktárcsák, amelyek akár réz színű változatban is elérhetőek, és a 18 colos, minőségi Brembo fékeket tartják.Az egész formatervezést erősíti a széles színskála: a négy normál valamint metál  fényezés (Urban Silver, Midnight Black, Magnet tech, Candy White) mellett a CUPRA Formentor három speciális fényezéssel (Graphene Grey, Dark Camuflage és Desire Red), valamint két matt fényezéssel (Petrol Blue Matt és Magnetic Tech Matt) is elérhető lesz. Az exkluzív matt fényezési lehetőségek a gépkocsinak további vizuális eleganciát és egyéniséget  kölcsönöznek. Belső formatervezés: a sportosság jelenkori víziójaA CUPRA Formentor egyedi külső formatervezéséhez tökéletesen illeszkedik a kiváló minőségű belső tér kialakítása, amely a CUPRA-nak a  modernitás érzését és a rá régóta jellemző  sportosságot  biztosítja.A CUPRA Formentor utasait először meglepheti a gépkocsi padlójára vetített üdvözlő fény és a gépkocsi belsejében található sokféle csúcsminőségű anyag, a réz borítású részletek és sötét alumíniumba csiszolt kiemelt elemek, amelyeket  arra fejlesztettek, hogy az utasokat egyfajta védőburokba fogja.A "benzin kékben" és a fekete színben elérhető valódi bőr kagylóülések a könnyedség érzését adják,  miközben hangsúlyozzák a CUPRA Formentor teljesítményének hitelességét, mivel a vezető alacsonyabban,  ergonomikusabb és sportosabb helyzetben ül az autóban.A műszerfal látszólag lebeg, és ezt a benyomást csak tovább erősíti  az utastér elején és az ajtókon átfutó LED-es környezeti világítás, amely nemcsak a jármű kifejező képességét maximalizálja, hanem számos biztonsági funkciót is nyújt, olyanokat mint például a holtszög  észlelése  vagy a kiszállás segítése.Mindezen felül  a műszerfalat egy 12 hüvelykes,  panorámás, online navigációs funkciókkal rendelkező érintőképernyő koronázza meg. Ez a képernyő  a funkcionalitás és az összekapcsolhatóság szempontjából szinte végtelen lehetőségeket jelent az utasok számára, és csökkenti a kezelőgombok számát. Mivel a digitális műszerfal  integrálásának köszönhetően a technológia a jármű belsejében is élenjáró, a vezetéshez szükséges összes  információ közvetlenül a vezető szeme előtt jelenik meg. A gépkocsit vezető személy el lesz ragadtatva az új kormánykeréktől is, ami magában foglalja a motorindító gombot és a CUPRA üzemmód választóját is. Erőátvitel: Teljesítmény a jövő számáraA CUPRA Formentor két nagy teljesítményű hajtással  kerül forgalomba, amelyek készen állnak arra, hogy egyedülálló vezetési élményt biztosítsanak.A termékcsalád csúcsán egy 2,0 literes TSI turbófeltöltős benzinmotor lesz, 310 lóerős (228kW) összteljesítménnyel és 400 Nm nyomatékkal, amely a CUPRA márka lényét és legjobb minőségű  kifejeződését kínálja  egy meggyőző motorhanggal, amely növeli a gépkocsi vonzerejét. Ez a motor a  4Drive technológiához kapcsolódik,  amely folyamatosan nyomon követi a jármű  és a vezető jelzéseit annak érdekében, hogy  a megfelelő kerékhez a  szükséges időben biztosítson erőt.A CUPRA Formentor azonban a nagy teljesítményű plug-in hibrid technológia integrálásával a jövőre nézve is új lendületet ad az elektrifikációra való áttérésnek.  Az 1,4 literes TSI 150 LE (110 kW) benzinmotor, a 115 lóerős (85 kW) villanymotorral és a 13 kW teljesítményű lítium-ion akkumulátorral kombinálva lehetővé teszi a CUPRA Formentor számára, hogy elérje  az ügyfelek által elvárt  teljesítményt, de ez már jobban összhangban van  azzal a világgal, amelyik a környezetre gyakorolt hatásunk minimalizálását célzó világra összepontosít. Valójában ez a hajtás 245 LE (180kW) csúcsteljesítményű  és 400 Nm nyomatékú összteljesítményt ad, és csak elektromos hajtással   kb. 50 km távolság megtételére képes.Mindkét erőátviteli kombináció kihasználja a DSG kettős tengelykapcsolós váltó előnyeit,  amely elősegíti a sebességváltás gyorsabbá  és simábbá tételét.  A shift-by-wire technológiát úgy tervezték, hogy a fokozat választó mechanikusan nem kapcsolódik a sebességváltóhoz, hanem a sebességváltást elektronikus jelekkel oldja meg. A technológia növeli a hatékonyságot, és új dimenzióval bővíti a vezetés élvezetét és örömét.  És ha a járművezetők még interaktívabb élményt akarnak, a kormányra szerelt váltó fülek még közelebb hozzák a jármű és a vezető közötti kapcsolatot.A korszerű és  intelligens DCC alváz beállítás és a progresszív kormányzás révén, függetlenül attól, hogy az ügyfelek melyik  erőátvitelt választják, a jármű kiválóan teljesít a  vezetési körülmények vagy a vezetési stílustól függetlenül: a DCC vezérlővel a vezető pontosan kiválaszthatja a kívánt - akár egyéni összetételű - beállítást. Mindezek a tulajdonságok alapvető elemei a lendületnek, az érzelmekkel teli vezetésnek  és a teljesítménynek.Biztonság és összekapcsolhatóság: eltökéltség a védelem mellettA CUPRA márkáról köztudott, hogy  a csúcsteljesítményt kínálja, ám ez még azzal párosul, hogy elkötelezi magát a legmagasabb szintű összekapcsolhatóság és  biztonság  mellett.A CUPRA Formentor integrálja a legfejlettebb információs-szórakoztató, illetve hálózatba kapcsolási  megoldásokat annak érdekében, hogy az ügyfelek   kapcsolatban lehessenek egymással, és képesek legyenek digitális létüket bevinni a járműbe, és ezzel integráltabb összhangot biztosítsanak  mindennapi életük,  és a kormány mögötti létük  között.A 12 hüvelykes képernyővel rendelkező  információs-szórakoztató rendszerben csökkent a kezelőgombok száma, és integrálja a hang- valamint a gesztusvezérlést. Ez a  rendszer a Full Link rendszert kompatibilissá teszi mind az Apple CarPlay, mindpedig az Android Auto alkalmazássokkal. Az utasok USB kapcsolaton keresztül vagy Bluetooth használatával is csatlakoztathatják telefonjukat a járműhöz, hogy hozzáférjenek  az alkalmazások ökoszisztémájához.A beépített SIM-kártyának köszönhetően az autóban elérhető lesz a Connect alkalmazás, amely közvetlenül az autóba hozza az online szolgáltatásokat. Mindez lehetővé teszi az ügyfelek számára a letölthető alkalmazásokhoz, az online rádióhoz és a   funkciók  bővülő ökoszisztémájához való hozzáférést a külső adatokkal  és  a járművek távirányításával együtt.És amikor a felhasználók a járművektől távol tartózkodnak, az okostelefon alkalmazás segítségével hozzáférhetnek a jármű információhoz, beleértve a vezetési adatokat, a parkolási információkat, a jármű állapotát, és sebességhatár figyelmeztetést is beállíthatnak. Mindezek mellett a nagy teljesítményű, plug-in  hibrid verziót vezető személyeknek lehetőségük van távolról irányítani az akkumulátor töltési  folyamatát és a légkondicionálást.A járművezetőt segítő-  és a biztonsági rendszerekkel a CUPRA Formentor a saját szegmensében az egyik legkényelmesebb és legbiztonságosabb vezetést adja, megszüntetve a vezetésből adódó stresszt, és elérve a félig önvezetés 2-es vezetési szintjét. A legfontosabb rendszerek között szerepel a prediktív adaptív sebességtartó automatika, a vészhelyzeti asszisztens, az utazási asszisztens, az oldalnézeti és a kihajtási segédprogram.A CUPRA Formentor világpremierjét az idei genfi nemzetközi autószalon elhalasztása miatt ma délután 16:órakor a SEAT Media Centerben elérhető online közvetítéssel tartják meg.A CUPRA kiszállítása a márkakereskedőkhöz 2020 utolsó negyedévében kezdődik.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.02.17.

Video-előzetes szolgál újabb részletekkel a ŠKODA VISION IN koncepciótanulmányról

Két héttel Új-Delhiben tartandó világpremierje előtt a ŠKODA video-előzetesben mutat be újabb részleteket a ŠKODA VISION IN tanulmányból. A kifejezetten az indiai piac számára kifejlesztett koncepciótanulmányon megvilágított kristályelemek szolgálnak markáns stílusjegyekként. A ŠKODA VISION IN Új-Delhiben, az Auto Expo 2020 (2020. február 5-12.) alkalmával tekinthető meg első ízben. A ŠKODA VISION IN első videójában többek között a masszív kettős bordákkal és kristályüveg-kerettel kialakított ŠKODA-hűtőrács látható. Ezen elemek éppúgy megvilágíthatók, mint a felettük megjelenő ŠKODA-embléma, s a két részre osztott LED-fényszórókkal közösen impozáns elölnézetről gondoskodnak. Kristályelemekkel a ŠKODA VISION IN utasterében is találkozhatunk, például a középkonzol menetfokozat-választó gombján, a Virtual Cockpit műszeregység alatt, illetve a műszerfalon feltűnő új kristályelem formájában. Az üléskárpitokon látványos díszvarrások húzódnak, a bőrbevonatú, multifunkciós kormánykeréken pedig a ŠKODA új kezelési koncepciójának recézett görgetőkerekei is rendelkezésre állnak. A VISION IN az első modell, amely a moduláris keresztmotoros platform a ŠKODA által, s kimondottan Indiára összpontosítva kifejlesztett MQB-A0-IN változatának műszaki alapjaira épül. Ezt az új, lokalizált szuperkompakt platformot, amelyre az egyes márkákon átívelően több ŠKODA és Volkswagen modell is készül majd, kifejezetten az indiai ügyfelek igényeihez igazítva alakították ki. Az INDIA 2.0 projekt keretében a ŠKODA AUTO vezeti a Volkswagen Csoport teljes indiai tevékenységét.
Bővebben
Újdonság a SEAT-ról
2020.02.04.

SEAT el-born: csatlakozás az elektromos mobilitáshoz

A SEAT el-Born a világ minden tájáról érkező újságírók előtt, a Volkswagen Group Night rendezvényén debütál, röviddel azelőtt, hogy a 2019-es Genfi Nemzetközi Autószalonon bemutatkozna a nagyközönségnek. A SEAT el-Born egy olyan tanulmányautó, amely választ kínál az elektromos forradalom összetett kérdéseire és alapvetően megváltoztathatja annak folyamatát. A világ folyamatosan változik és vele együtt a mobilitás is. Ahogy a belsőégésű motor megváltoztatta az utazási szokásainkat a 20. század elején, úgy az elektromos hajtás visz egyre közelebb bennünket az autóipari fejlődés következő szintjéhez. Miközben ez a változás zajlik és egyre nő a nyomás, hogy csökkentsük a szén-dioxid kibocsátásunkat és a környezetre gyakorolt hatásunkat, a SEAT ennél is nagyobb felelősséget vállal magára, hogy segítségével még gyorsabb legyen a folyamat, ami az alacsony szén-dioxid kibocsátású jövő felé visz. A SEAT el-Born az első tisztán elektromos jármű A városok egyre sűrűbben lakottak, azonban az ügyfelek továbbra is a személyes mobilitást részesítik előnyben. Ennek megfelelően a SEAT el-Born egyesíti a legfontosabb szempontokat, amelyeket az autóipari változások érintenek: a villamosítás, az önvezetés, a megosztott mobilitás és a hálózatba kapcsolhatóság. A SEAT el-Born az első tisztán elektromos jármű, amely a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformjára (MEB) épült. A tanulmányautó nevét Barcelona egyik ikonikus városrészéről kapta. Ez a környék szolgált ihletéül a SEAT formatervezőinek és mérnökeinek, akik a legkorszerűbb elektromos technológiával szerelt sportos tanulmányt megalkották. A SEAT az élvonalból követi ezt a változást A járművet Barcelonában tervezték és a fejlesztették, a gyártása pedig a németországi Zwickau gyárában történik majd. A SEAT lesz a második márka, amely egy tisztán elektromos, a Volkswagen Csoport Moduláris Elektromos Platformjára (MEB) épülő járművet mutat majd be. A modell várhatóan 2020-ban mutatkozhat be az egyes piacokon. "A mobilitás fejlődik és vele együtt az általunk vezetett autók is. A SEAT az élvonalból követi ezt a változást, az el Born koncepció pedig megtestesíti mindazokat a technológiákat és formatervezési szempontokat, amelyek segítenek a jövő kihívásainak leküzdésében." - nyilatkozta Luca de Meo, a SEAT elnöke. 420 kilométeres hatótávot biztosít....mindössze 7,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre A SEAT el-Born szíve egy erőtől és energiától duzzadó akkumulátorcsomag, amely akár 420 kilométeres hatótávot biztosít a tanulmány számára a hivatalos WLTP ciklus szerint. Ennek segítségével a koncepció álló helyzetből mindössze 7,5 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/óra sebességre, olyan dinamikusan, ahogy azt egy SEAT modelltől elvárnánk. Ha hozzávesszük még, hogy az akkumulátorát képes akár 47 perc alatt feltölteni, akkor rögtön megváltozik az elektromos mobilitásról alkotott véleményünk. A SEAT el-Born nem csupán egy jól használható elektromos jármű ígérete, de nagyszerűen egyesíti az egyéb technológiákat is. A járműben megtalálhatók a vezetőt támogató legkorszerűbb automatizált funkciók és vezetéstámogató rendszerek. A SEAT el-Born vezetésre született. Elektromos hajtásrendszere révén dinamikus arányokkal büszkélkedhet, a hagyományos hajtásrendszerrel szerelt autókhoz képest pedig még élénkebb és energikusabb kiállást kölcsönöznek az autó négy sarkánál elhelyezett kerekek. . Az aerodinamika kulcsfontosságú szereppel bír Modern megtestesítője a jövő formatervezésének, amely leginkább az autó orrkialakításánál érhető tetten. Az aerodinamika kulcsfontosságú szereppel bír a hatótávolság szempontjából, így a SEAT logó is belesimul a karosszériába. Ezen kívül nincs szükség levegőre sem a motor hűtéséhez, így a hűtőrács is nélkülözhető. A szellőzőnyílások az autó orr részén alulra kerültek, rajtuk keresztül jut levegő az akkumulátorhoz és segítségükkel lesz akadálytalan a levegő áramlása az autó orránál. Formatervezési csapatunk nagyon komolyan vette a feladatot Ahogy szemrevételezzük a SEAT el-Born tanulmányt, feltűnik, hogy az A oszlop érezhetően előrébb került, áramvonalasabb megjelenést kölcsönözve a tanulmánynak, ugyanakkor nagyobb helykínálatot biztosítva a beltérben. Ez a kevesebb helyet foglaló elektromos hajtásrendszer segítségével valósulhatott meg. "El-Born tanulmányunk az érzelemgazdag SEAT formanyelv tökéletes megfelelője az elektromos járművek új világában. Formatervezési csapatunk nagyon komolyan vette a feladatot, hogy igazán vonzó megjelenéssel ruházza fel első, tisztán elektromos járművünket. Úgy vélem, hogy elektromos autót vezetni izgalmas és szórakoztató kell, hogy legyen. El kell érjük, hogy az ügyfelek beleszeressenek az elektromos autók gondolatába." - nyilatkozta Alejandro Mesonero-Romanos, a SEAT formatervezési igazgatója. Az átgondolt aerodinamikai megoldások az autó oldalsó kialakításánál is alapvető szerepet töltöttek be. A formatervezésnél alkalmazott légfüggöny elegáns, mégis praktikus megoldást kínál a teljesítmény és a vonzó megjelenés összehangolása szempontjából. Infotainment és Konnektivitás Ez talán a kerekek esetében érhető leginkább tetten. A 20 col peremátmérőjű kerekek esetében a teljesítmény maximalizálása létfontosságú volt. A turbinát idéző formaterv olyan hasznos légáramlat kialakulását segíti, amely az aerodinamika javítása mellett - a dinamika megőrzését segítendő - gondoskodik fékek hűtéséről is. A kerekek aerodinamikai, hőleadási és súly szempontból is a tökéletes arányokat képviselnek. Az igényesen megformált utaskabin a könnyed hullámzás érzetét kelti bennünk, ugyanakkor műszaki szempontból is a legkorszerűbb megoldásokat kínálja, mint amilyen a digitális műszerfal, vagy a műszerfal közepén elhelyezett 10 colos infotainment kijelző. Az autó belsejében helyet foglalva a figyelem azonnal a vezetőre irányul, a műszerfal vonalvezetése a kormány mögött helyet foglaló irányába tart. A SEAT el-Born gyökeres változást hozhat a piacon A bőséges helykínálat a beltérben immár minden utas kiváltsága. Köszönhetően a megnövelt belső arányoknak minden utas kényelmesen élvezheti a kagylószerűen megformált ülések kínálta tágas teret, maximalizálva a praktikumot és a funkcionalitást a belső térben. A tárolóhelyek mérete is megnőtt, erre kitűnő példa, hogy immár a két első ülés között is lehetőség nyílik egy táska elhelyezésére. A SEAT el-Born gyökeres változást hozhat a piacon, hiszen az ügyfelek által elvárt és a valós vezetési körülmények által diktált teljesítménnyel rendelkezik. Ehhez hasonlót egyetlen korábbi jármű sem kínált korábban. 150 kW (204 LE) teljesítményével a tanulmánynak mindössze 7,5 másodpercre van szüksége, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/óra sebességet, ez bármilyen közlekedési helyzetben megfelel az igényeknek. De ez csupán az érem egyik oldala. Nagy hatótávolság, rövid töltési idő Az elektromos járműveket ugyanis nem kizárólag a teljesítményük alapján ítélik meg, hanem az alapján is, hogy egy töltéssel milyen messzire juthat el velük az ember. Fontos továbbá, hogy amikor elfogy az energia, mennyi időt vesz igénybe az akkumulátorcsomag újratöltése. Mutatók, amelyekben az el-Born kimagasló teljesítményt kínál. A WLTP menetciklus alapján meghatározott valós mérések szerint akár 420 kilométeres hatótávolságra is képes az el-Born a 62 kWh kapacitású akkumulátortól függően, így a jármű készen áll elvinni utasát oda, ahová csak szeretné. A 100 kW egyenáramú villámtöltési lehetőségnek köszönhetően az akkumulátor mindössze 47 perc alatt 80 százalékra tölthető. ..akár 60 kilométernyi hatótávolság. Hogy extrém környezeti körülmények között is a lehető legnagyobb hatótáv álljon rendelkezésre, arról egy igen korszerű hőgazdálkodási rendszer gondoskodik a járműben. A koncepcióban található hőszivattyú csökkenti a fűtőrendszer energiaigényét, megspórolva ezzel akár 60 kilométernyi hatótávolságot. Hasznos berendezés azokban az országokban, ahol a hőmérséklet igen alacsonnyá válhat és az autóban helyet foglalóknak be kell kapcsolniuk a klímaberendezést. A szállítás technológiája Ahogy az útjaink egyre zsúfoltabbá válnak, úgy válik szükségessé, hogy az autók bizonyos feladatokat átvegyenek a bent ülőktől. A SEAT el-Born éppen ezt teszi, a legkorszerűbb automatizált funkciók és hálózatba kapcsolhatósági technológiák integrálásával igyekszik a modern élet nyomását csökkenteni. A SEAT el-Born tanulmányt kettes szintű autonómiát képviselő rendszerekkel szerelték fel, részleges automatizálást kínálva a kormányzás, a gyorsítás és a lassítás területén. Köszönhetően a számos további vezetéstámogató rendszernek, a SEAT el-Born személyében olyan tanulmányt készített a spanyol márka, amely már a jövő közlekedéséről szól.
Bővebben
Újdonság a ŠKODA-ról
2020.01.30.

RS – Két betű, amely „felvillanyozza” a ŠKODA-rajongókat

mmár több mint 45 éve "villanyozza fel" a különösen sportos ŠKODA modellek rajongóit az RS betűpár, amely a Rally Sport rövidítéseként az olyan nagysikerű versenyautók mellett, mint például a legendás ŠKODA 130 RS, 2000 óta a cseh autógyártó sorozatgyártású modelljeinek legsportosabb változatait is jelöli. A ŠKODA OCTAVIA negyedik generációja most első ízben hálózatról tölthető hibrid (plug-in hybrid) hajtásrendszerrel írja tovább az RS-sikertörténetet - húsz esztendővel az első OCTAVIA RS bemutatkozása után. Több mint 45 éve ünnepelheti RS-családjával a ŠKODA a ralifutamokon és a versenypályákon aratott sikereit, miközben sorozatgyártású RS-modelljei már az utcára is jó adag ésszerű sportosságot kínálnak. Az RS betűpár történelme 1974-ben kezdődik, ekkor használja ugyanis a gyártó első ízben a Rally Sport rövidítéseként ŠKODA 180 RS és 200 RS raliprototípusai típusjelzésében. Időközben a dinamikus rövidítés - a ŠKODA 130 RS hetvenes és nyolcvanas években aratott kiemelkedő sikereinek is köszönhetően - a versenysport legendás szinonimájává vált. 2000 óta a következetesen a sportosság jegyében született sorozatgyártású RS-modellek folytatják e sikertörténetet, és a modellpalettán azóta már az OCTAVIA RS, a FABIA RS és a KODIAQ RS is megjelent. Mérföldkő - A ŠKODA 130 RS A 180 RS és 200 RS raliprototípusaival folytatott sikeres tesztjeit követően 1975-ben a ŠKODA bemutatja immár rendszeres versenyzésre kifejlesztett ŠKODA 130 RS modelljét. A sorozatgyártású ŠKODA 110 R műszaki alapjaira épülő kétajtós kupé tömege az alumíniumból (tető és az ajtók külső burkolata) és üvegszál-erősítésű műanyagból (GRP) (sárvédők és első fedél) készült karosszériaelemek jellemezte, következetes könnyűszerkezetes építés eredményeképpen mindössze 720 kilogramm, és valódi sikermodellé lép elő. A hátsókerék-hajtású versenygépet 140 lóerős, 1,3 literes motor hajtja, és egészen 1983-ig számos sikert arat a nemzetközi rali- és pályaversenyeken. 1977-ben a 130 RS a legendás Monte Carlo ralin végez kategóriája első két helyén, de az Akropolisz ralin is diadalmaskodik, a versenypályán pedig 1981-ben a túraautó-Európa-bajnokságban ünnepelhet összesített győzelmet. Sorozatgyártású sztár - a ŠKODA OCTAVIA RS 2000-ben OCTAVIA WRC versenyautójával a ŠKODA a rali-világbajnokságon is megjelenik, és ezzel párhuzamosan első ízben szériamodellhez is használja az RS rövidítést. A betűkombináció azóta az egyes modellsorozatok legsportosabb változatát jelöli, amelyek tökéletesen ötvözik a vezetés élvezetes élményét a ŠKODA-modellek immár hagyományos praktikumával. Az időközben különösen sikeressé vált termékcsalád első modelljeként húsz évvel ezelőtt a ŠKODA OCTAVIA RS érkezik, a sportos menetteljesítményekről ekkor 1,8 literes, 132 kilowattos (180 LE), turbófeltöltésű motor gondoskodik. Az újdonság eleinte csak lépcsőshátú kivitelben kapható, de egy évvel később már COMBI változatban is megjelenik a kínálatban, és 2005-ig több mint 17 600 példány készül belőle. A második generációs OCTAVIA RS orrában 147 kW (200 LE) teljesítményű 2.0 TFSI benzines aggregát vagy első ízben dízelmotor fejti ki tekintélyes erejét. A 2.0 TDI teljesítménye 125 kW (170 LE), karosszériaváltozatokként pedig továbbra is a lépcsőshátú és a COMBI áll rendelkezésre. Együttesen több mint 87 800 példányuk gördül le a szerelőszalagról, az OCTAVIA RS így már második generációjában átlépi az összesen százezer darabos legyártott mennyiséget. Még sikeresebbnek bizonyul 2013-tól az OCTAVIA RS harmadik nemzedéke, amely elsőként hordozza a hátulja teljes szélességében ívelő, és azóta már az RS-modellek karakteres jegyévé vált vörös fényvisszaverő sávot. A 2.0 TSI erőforrás eleinte 162 kilowattot (220 LE) produkál, míg a 2.0 TDI 135 kW (184 LE) teljesítményű, és első ízben összkerékhajtással is rendelhető. A benzinmotor később 169 kW (230 LE), az OCTAVIA RS 245 verzióban pedig már 180 kW (245 LE) teljesítményt kínál. A harmadik generáció a megszokott módon szintén lépcsőshátú és COMBI kivitelben kapható és nagy népszerűségnek örvend a rajongók körében. Németországban, Nagy-Britanniában és Svájcban az RS-modellek húsz százalék feletti részesedést produkálnak az OCTAVIA sorozat kiszállításaiból. Összességében a ŠKODA 172 ezer darabot készít a harmadik generációs OCTAVIA RS modellekből. Bővül a család - a ŠKODA FABIA RS 2003-ban a ŠKODA az új FABIA RS modelljével bővíti az RS-családot, amely a Genfi Autószalonon mutatkozik be, és a vele párhuzamosan megjelenő, új FABIA WRC rali-versenyautó alapjául is szolgál. A FABIA sorozatban kizárólag a FABIA RS számára kínált 1.9 TDI motor teljesítménye 96 kW (130 LE) és kiváló menetteljesítményeit igen kedvező, 100 kilométerenként mindössze 5,6 literes üzemanyag-fogyasztással kombinálja. A szabvány szerinti 0-100 km/h sprinthez 9,6 másodpercet igényel, végsebessége pedig 204 kilométer/óra. 2010-ben jelenik meg a FABIA második generációjának RS-változata, kombinált turbó- és kompresszorfeltöltésű, 132 kW (180 LE) teljesítményű, 1,4 literes benzinmotorral és hétfokozatú DSG-sebességváltóval. Első alkalommal kapható a FABIA RS COMBI változatban is. Rekorder - a ŠKODA KODIAQ RS A 2018-ban bemutatott KODIAQ RS az RS-család első szabadidő-autója, és a Nürburgring 20,832 kilométeres, legendás Nordschleife szakaszán a hétüléses szabadidő-autók között felállított, 9:29,84 perces körrekordjával is igazolta sportosságát. A 176 kW (240 LE) teljesítményű 2.0 TDI aggregátja meggyőzően ötvözi a teljesítményt és a hosszú távú fenntarthatóságot, a Dynamic Sound Boost technikája pedig akusztikailag járul hozzá a legerősebb KODIAQ érzelemdús fellépéséhez. Folytatása következik - a SKODA OCTAVIA RS iV A ŠKODA OCTAVIA negyedik generációja rövidesen az RS-sikersztori újabb fejezetét nyitja meg, hiszen az OCTAVIA RS iV formájában első ízben jelenik meg a ŠKODA sportos csúcsmodelljei között hálózatról tölthető hibrid (plug-in hybrid) hajtásrendszerű változat. Az újdonság a Genfi Autószalonon (2020. március 3-15.) tartja premierjét.
Bővebben
Újdonság a SEAT-ról
2020.01.29.

Új SEAT Leon 2020!

SEAT tegnap este martorelli központjában mutatta be a vadonatúj SEAT Leont, melynek célja, hogy újabb lendületet adjon a kompakt kategóriának. A társaság több mint 1,1 milliárd eurót fektetett be annak érdekében, hogy hatékonyabb motorokkal, a következő szintű csatlakoztathatósággal és vezetést támogató rendszerekkel, nagyszerű dinamizmussal és szemet gyönyörködtető esztétikával rendelkező járműveket hozzon a piacra. A SEAT Leon mindig a márka termékpalettájának alapvető modellje, kategóriában igazodási pontot jelentő modell volt, amelyet a három generációnyi élettartam alatt a több mint 2,2 millió értékesített Leon bizonyított. A negyedik generációt úgy tervezték és fejlesztették, hogy folytathassák ezt a kiemelkedő teljesítményt, és a konnektivitás, a hatékonyság, a dinamizmus és a biztonság is a következő szintre emelkedjék. "A SEAT Leon a legkelendőbb modellünk, és szeretnénk folytatni nagyszerű pályafutását. Ezért a SEAT több mint 1,1 milliárd eurót fektetett be a vadonatúj SEAT Leonba, elsősorban a járműfejlesztésbe és a gyártóberendezések fejlesztésébe."- mondta Carsten Isensee, a SEAT ügyvezető elnöke, és a pénzügyekért valamint informatikáért felelős alelnöke, majd hozzátette: "2019 rekord év volt a vállalatnál, amikor több mint 570.000 autót értékesítettünk. Ez a cég 70 éves történetének legnagyobb mennyisége, és ezzel az egyik legjobb termelési mutatót is elértük, mivel több mint 500.000 autót gyártottunk Martorellben. Mindezek kiváló alapot adnak a 2020-as év elindításához." A vadonatúj Leon ötvözi azt a SEAT minden járművét jellemző formatervezési filozófiát, és bizalmat, eleganciát valamint sportosságot hoz a kompakt kategóriába, úgy, hogy csak néhány autónál látható koherenciát, derűt és érettséget is magában hordozó autót alkot. Az új SEAT Leont Barcelonában, a márka martorelli központjában tervezték, fejlesztették és gyártották.
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.