Újdonság a ŠKODA-ról
2020.11.04.

Hírek és időjárás – Infotainment-alkalmazásokat indít SCALA, KAMIQ, KAROQ, KODIAQ és SUPERB modellsorozataihoz a ŠKODA

Időjárásjelentések, esőradar és a legfrissebb hírek: az új és praktikusinfotainment-alkalmazásokkal mindig jól tájékozottak maradhatnak a ŠKODA-vezetők.Az Időjárás-alkalmazás (Weather App) és a Hírek-alkalmazás (News App) a Modulárisinfotainment-koncepció (MIB) harmadik generációjának megoldásaiként most ingyenesentölthető le az Amundsen infotainment-rendszerrel rendelkező SCALA és KAMIQkompaktmodellekben, valamint a Columbus infotainment-rendszerrel szerelt SUPERB iVfedélzetén. Az alkalmazások emellett a 2021-es modellév minden SUPERB, KAROQ ésKODIAQ modelljében is lehívhatók, amennyiben felszereltségük a Columbusinfotainment-rendszert is tartalmazza. Az időjárásjelentés és a hírek új infotainment-alkalmazásaiközvetlenül autójukban szolgálnak további információkkal a ŠKODA-vezetők számára.Közvetlenül a shop kínálatából a központi képernyőn díjmentesen letöltve, majdegyszerűen és gyorsan, szintén az érintőképernyőn telepítve, a legfrissebbhírekkel, valamint egész Európára aktuális időjárási információkkalszolgálnak. Részletes időjárásjelentések és esőradar Az új Időjárás-alkalmazás (Weather App) jól áttekinthetően ésrészletesen tájékoztat a jármű pillanatnyi tartózkodási helyére vonatkozó, aktuálisidőjárási helyzetről, emellett előrejelzésekkel is szolgálhat az elkövetkező napokra. Különösen innovatív megoldás a lehívható esőradar, amely az időjárásközelgő változásairól tájékoztat, de az alkalmazás aktuális időjárásifigyelmeztetéseket is megjeleníthet. Mindezeken túl navigációs útvonalukcélállomásaira, a tetszőleges közbenső megállókra, valamint a kiválasztott kedvenchelyekre is kérhetnek le a ŠKODA-vezetők időjárásjelentéseket, amelyeket el ismenthetnek. Hírek közvetlenül a központi képernyőn Az új Hírek-alkalmazás (News App) mindig a legfrissebb hírekkelszolgál a ŠKODA-modellek vezetői és utasaik számára. A ŠKODA AUTO és a CsehSajtóügynökség (ČTK) együttműködésének köszönhetően a ŠKODA-tulajdonosok immárközvetlenül autójukban olvashatják a ČTK hírcikkeit, amelyeket egyenként hívhatnakle a harmadik generációs infotainment-rendszerek által a központi képernyőn jóláttekinthetően megjelenített listából. Igény szerint előnyben részesített témakörökis kiválaszthatók, mint például politika, gazdaság vagy sport. A felhasználók akáröt további hírcsatornát is a kínálathoz adhatnak, egyszerűen kedvenc médiájukRSS-hírfolyamával egészítve ki a Hírek-alkalmazást (News App). Ehhez csupán be kellírniuk, majd el kell menteniük a kívánt hírcsatorna URL-címét azalkalmazásban. Az első évben díjmentes az infotainment-alkalmazások használata A két új infotainment-alkalmazás a járműbe telepítését követően egyévig ingyenesen használható, ezután pedig alkalmazásonként csekély díjat kellfizetni. Az alkalmazások a SCALA és KAMIQ kompaktmodellek Amundseninfotainment-rendszerein már elindíthatók, most pedig a Columbusinfotainment-rendszerrel szerelt, eddig kiszállított SUPERB iV modellekben iselérhetők. Október elején, az új infotainment-generációt hozó 2021-es modellévreváltva az alkalmazások a SUPERB további változataiban, valamint a KODIAQ és KAROQSUV-modellekben is letölthetővé válnak, a használat feltétele e modellekben is aColumbus csúcs-infotainment-rendszer.
Bővebben
Újdonság a SEAT-ról
2020.11.04.

Piacra lép az első teljesen elektromos SEAT MÓ eScooter 125

A mobilitási igények változnak, mivel egyre többen élnek és dolgoznak városikörnyezetben, és a személyre szabottabb közlekedés iránti vágy egyre növekszik. ASEAT érzi a változásokat, és bár továbbra is elkötelezett a járműgyártás mellett, nagyra értékeli az új megoldások iránti kereslet növekedését, ezért bővíti portfólióját, hogy megfelelő válaszokat adhasson ebben a változó világban. "A világ változik, és a mobilitás megközelítésének is változnia kell vele, különösen a városi környezetben" - mondta Lucas Casasnovas, a SEAT MÓ igazgatója. "A SEAT MÓ eScooter 125 megmutatja a márka eltökéltségét, hogy megfeleljen az ügyfelek igényeinek. Ez merész lépés, de most erre van szükség." A SEAT MÓ eScooter 125 a márka első teljesen elektromos motorkerékpárja, melynek tervezésénél fontos volt, hogy kényelmet és egyszerűséget biztosítson a túlterhelt városokban közlekedők számára. Mivel Barcelonában a legmagasabb az egy főre jutó motorkerékpárok száma Európában, a város tökéletes hely a kétkerekű mobilitási hagyományok folytatásához egy olyan járművet kínálva, amely demokratizálja az elektromos és fenntartható mobilitást, illetve megfelel a jövőnk igényeinek. Egy olyan időszakban, amikor a mobilitás megváltoztatja és formálja az emberek mindennapi életét, valamint a nagyvárositerületek fejlesztését, a SEAT felelőssége és elkötelezettsége szövetségre lépni a városokkal, hogy hatékonyabbá, fenntarthatóbbá és biztonságosabbá tegyék a mobilitást. Ebben az összefüggésben avatta fel idén a cég a CASA SEAT-ot. A Barcelona szívében található CASA SEAT a márka tisztelgése a 70 évvel ezelőtt született város előtt. Ezt a teret azzal a céllal hozták létre, hogy a SEAT MÓ által vezetett városi mobilitás központjává váljon, és az érdekelt felekkel közösen segítsen megoldásokat találni, valamint együttesen kezelni a mai kihívásokat.
Bővebben
Újdonság a SEAT-ról
2020.10.19.

Az új Leon e-Hybrid: egy hibrid minden alkalomra

A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autók az egyik legnépszerűbb alternatívává váltak a fenntartható mobilitást kereső vásárlók számára. 2020. második negyedévében 133,9 százalékkal nőtt az értékesítésük Európában az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) adatai alapján. Ennek okai: a nulla emissziós jelzés (amennyiben elektromos üzemmódban elérhető hatótávja meghaladja a 40 kilométert), a vonzó ár és a két rendelkezésre álló erőforrás biztosította sokoldalúság. Az alábbiakban betekintést nyerhetünk a mindennapokban kínált korlátlan lehetőségekbe, ahol a SEAT Leon e-Hybrid példáján keresztül láthatjuk az előttünk álló út típusa szerint meghatározott üzemmódokat. 1. Napi távolság 60 kilométer alatt: elektromos mód. A hibridek alaphelyzetben elektromos üzemmódban indulnak és így is folytatják útjukat, ameddig az akkumulátor le nem merül. Ezután - anélkül, hogy a vezetőnek bármilyen átkapcsolásról gondoskodni kellene - a belsőégésű motor veszi át a főszerepet. A váltás abban az esetben is megtörténik, ha az autónak nagyobb teljesítményre van szüksége vagy ha egy adott sebességet átlép. "A Leon e-Hybrid esetében akár 130 km/órás sebességig is lehetséges az elektromos üzemmódban történő haladás." - nyilatkozta Gerhard Lux, aki a SEAT hibrid és elektromos hajtásának fejlesztéséért felel. Lux hozzátette, hogy "ez tökéletesen alkalmas a hétköznapi, hozzávetőleg 50-60 kilométeres távolságok megtételére, akár városi környezetben, akár autópályán. Így az autó folyamatosan elektromos üzemmódban közlekedne." 2. A 60 kilométert meghaladó utak: automata hibrid üzemmód. Amikor több utazás követi egymást és ez az akkumulátor kapacitását meghaladja, a hibrid üzemmód tökéletesen betölti szerepét. Ekkor az elektromos motor már nem az alapértelmezett erőforrás. Ebben az esetben a legjobb megoldás, ha az útiterv szerepel a navigációs rendszerben és így a jármű maga végzi el a kalkulációkat. "Az automata hibrid üzemmódnak köszönhetően az autó a navigációt használja, hogy az akkumulátor energiájának felhasználásáról döntsön. Ebben a helyzetben a városi közlekedés során az elektromos üzemmódot részesíti előnyben, míg az autópálya szakaszokon ez csak másodlagos választás lesz. A cél az, hogy a töltési pontot lemerített akkumulátorral érje el." - magyarázza Gerhard. A köztes megállókkal "tarkított" összetettebb utak esetében az intelligens hibrid funkció dönt arról, melyik rendszert használja a töltés optimalizálásához. 3. Előzetes útiterv nélküli utazások: a manuális hibrid üzemmód. Mivel az élet nem mindig tervezhető, előfordul, hogy nem tudjuk előre, hová kell mennünk az autónkkal. Ilyenek például a nap során, munkaügyben teljesített rövidebb utak vagy a menet közbeni kerülők. Ezekben az esetekben a Leon e-Hybrid számos lehetőséget kínál. "Három opció közül választhatunk: a töltöttség állandó szinten tartása, egy minimális töltöttségi szint megcélzása, amelyet nem léphetünk túl és amely szükség esetén használható illetve dönthetünk a töltöttségi szint növelése mellett is." - részletezi Gerhard. Egy hibrid modell közelebbről Hogy tisztában legyünk azzal, miként maximalizálhatjuk egy hálózatról tölthető (plug-in) hibrid modell teljesítményét, fontos ismernünk azt kívül-belül. A plug-in modellek rendelkeznek a belsőégésű és az elektromos motorral szerelt modellek minden alkatrészével. Két erőforrásuk közül az egyiket az üzemanyagtartályból látják el energiával, az elektromos aggregát hajtásáról pedig akkumulátor gondoskodik, amely a fékezések során illetve a hálózatra csatlakoztatva töltődik. "A motorok külön-külön is üzemeltethetők, de ha több erőre van szükség, akkor egymással párhuzamosan is működhetnek. A Leon e-Hybrid esetében a két erőforrás kombinációja 204 lóerős összteljesítményt jelent." - tette hozzá a SEAT hibrid és elektromos hajtásának fejlesztéséért felelős vezetője. Leon e-Hybrid tények és adatok: 115 lóerős (85 kW) elektromos motor 13 kWh kapacitású akkumulátor Akár 64 kilométeres hatótávolság elektromos üzemmódban (WLTP ciklus szerint; NEDC ciklus szerint: 72 km) 150 lóerős (110 kW) benzines erőforrás 40 literes üzemanyagtartály A két motor együttes teljesítménye 204 lóerő
Bővebben
Régebbi hírek betöltése
Hiba történt. Kérjük, töltse be újra az oldalt.